neděle 11. září 2016

Skandinávská dobrodružství 2016 den první

Zápisy z deníku, který pro vás všechny sepsala

Políbená Múzou :-)

Políbená Múzou – Yv.

Slečinka z Pardubic – Bléša Bača

Zuzana (slepice) - GPS

Praha 20:50 hod. vyjíždíme. Ve 21.04 nám Libuška koupila nejdražší naftu u nejlevnější benzinky. Cesta probíhala hladce, pršelo, umělci v zadní části vozidla pěli, aby svá hrdla připravili na večerní vystoupení.

Drážďany v noci se hůř fotí.
Příjezd do Saské metropole ve 23.30 hod. Přivítalo nás město plné nočního života, nádherných historických budov a pokémonů. Přesně ve 24.00 se uskutečnil dlouho očekávaný koncert, který zaznamenávala i pracovnice televize NOVA. Na programu bylo „věrné milování“ a celé Drážďany křičely BRAVO!!

Fenomén Pokémon: v parku před Semperovou operou bylo těsno. V první chvíli to vypadalo jako zástup našich fanoušků, leč neočekávali mě a Baču, ale Pikaču. Houfy mladých lidí s očima zabořenýma do mobilů jsme potkávali po celou dobu naší nedlouhé prohlídky Drážďan. Po kolosálním úspěchu našeho vystoupení a vyhotovení jednoho kvízového fota „sáhni si na svého operního hrdinu“ v tomto případě se jednalo o umělecké ztvárnění slavného mordu Scarpia rukou Tosci  - jsme nasedli do vozu a pokračovali v cestě směr Berlín.

Náhodou někdo vyfotil naše operní vystoupení.
Všechny nás překvapila nepřipravenost páté členky výpravy Zuzany, která se rozhodla navštívit zámek Moritzburg, zatímco my jsme chtěli pokračovat po dálnici směr Berlín. Naštěstí se projevil orientační smysl naší Náčelnice, která nás díky svým schopnostem vyvedla zpátky na dálnici.

Krásná opera, že?
3.30 příjezd do furerova štábu. Přivítá nás Berlín těsně po velké after-párty, plný odpadků, rozbitých lahví, popelářů a popelek. Berlínské značení bylo velmi nepřehledné, Zuzana byla zmatená, Náčelnice zpruzená.  Nakonec se nám přece jen podařilo najít Brandenburskou bránu a Říšský sněm. Byli jsme uchváceni velkolepou architekturou natolik, že jsme si museli odskočit přímo před sněm do keříků. A tímto okamžikem začínají, nebojím se říct, naše až hrůzostrašné fekální zážitky. Blíží se noční přejezd po Hitlerově dálnici směr Rostock a s tím souvisí první hororový zážitek, který pravděpodobně již navždy zasel do Libušky nedůvěru k záchodkům typu TOI TOI. Co se skrývalo pod prkýnkem se smajlíkem na záchodě, který byl příliš často navštěvovaný a nepříliš často čištěný, nebyl splachovací a jehož poslední návštěvník to stihnul „jentaktak“ asi nemusím podrobně popisovat.

Sousoší?
Do přístavního města Rostock přijíždíme v 7 hodin ráno. Po okružní jízdě jsme zaparkovali na druhém parkovišti (na prvním to smrdělo mršinou) ve Warnemunde. Pláž se zdála být po ránu místem příjemného nedělního spočinutí. U pána v místním kiosku se nám podařilo zapůjčit 4 lehátka a slunečník (pravda to čtvrté lehátko bylo spíš sedátko) a rozhodli jsme se udělat si pěkný ničím nerušený den na pláži. Estetický masakr, který následoval, je zaznamenám Libuškou na přiložené fotografii. Tato část záznamu není vhodná pro stydlivce a puritány, neboť přiložené kresby jsou pro někoho možná až příliš naturisticky naturalistické, ale nepřeháníme tak to skutečně bylo!  Ona přehlídka nezahalených povislých prsou a ochablých reprodukčních orgánů byla šokující. Citlivé oko Políbené Múzou zůstalo nezprzněno jen díky její silné oční vadě. Díky Bohu, těžko říct, zda by ještě dokázalo z jejího pera vzejít něco půvabného.

Shrnutí výsledků 6 hodinového slunění:

Libuška – spálené nadprsí a vypálené „rukavičky“

Bléša – silně opařená přední strana těla – neboli Bléša je od dnešního dne dvojbarevný

Políbená Múzou a Náčelnice díky své bystrosti a rychlosti v zabrání si místa pod slunečníkem nástrahám opaření unikly.

Noční Berlín
To nejpodstatnější, co jsme dlouhou dobu řešili, byla otázka, kam jít v prostoru pláže na záchod. (S pozdějšími zkušenostmi z pláží ve Švédsku je zjištěná skutečnost o to více alarmující a obyvatelé Rostocku a návštěvníci pláže by měli volat po nápravě.) Kromě moře, které bylo „jako křen“ se jako záchod tvářila budka (čítající celkem 2 záchody z toho 1 pisoár) umístěná u vchodu na pláž. Počet lidí na pláži - hlava na hlavě. Za půl eura si člověk mohl dopřát velmi peprný zážitek. Exkrementy sice nečekali přímo pod prkýnkem a nikdo se nemusel bát, že při dosednutí si na svém těle odnese více, než přinesl, neboť záchod byl splachovací, ale to co na člověka dýchlo při otevření dveří, bylo ranou usmrcující. Další variantou hodnou jedince, který pozbyl čich a zrak, byla dřevěná budka umístěná na velkém parkovišti před pláží, která nabízela záchod suchý, naposledy čištěný zřejmě při jeho výstavbě za času perestrojky. Po těchto zkušenostech jsme se jednomyslně shodli na tom, z tohoto místa co nejrychleji zmizet a najít si nějaký pěkný, čistý, civilizovaný kemp, kde společně povečeříme a přespíme. Toto rozhodnutí bylo umocněno zásahem policejní jednotky, která nás ostře upozornila na zákaz stolování, kempování a volného pohybu na travnatých plochách parkoviště.

Stylově nasedáme do vozu a vyzbrojeni informací z Googlu vyrážíme hledat kemp. První zádrhel – Zuzana nás vede cestou přes vodu – tedy přes trajekt – Náčelnice má vzteky zvýšenou tepovku, Libuška od tohoto okamžiku Zuzaně neřekne jinak než slepice. Nutno podotknout, že cesta trajektem byla příjemná. Spolu s Blešíkem jsme obdivovali veliký loďo-panelák s názvem Opera.

Po výstupu z trajektu a 10 minutách jízdy následovalo uvíznutí v nekonečné koloně. Náčelnice chce za jízdy vystoupit z vozu, Libuška za trest zavřela slepici Zuzanu do skříňky. A výsledek tohoto našeho snažení 0 !!!! Kemp je plný. A všechny kempy v okolí také. Pokorně vytahujeme slepici Zuzanu za skříňky a hledáme nejbližší benzinku, kde seženeme skutečně levnou naftu a dostatek vody a kempování – pro dnešek stylově v lese.

Ráno po probuzení :-)
U dopravní značky „stezka pro zlatokopky“ (tuto značku nikdo z nás neznal a u nás není obvyklá – je na ní postarší důchodce s hůlkou vedoucí mladou slečnu nebo naopak mladá slečna vlekoucí postaršího důchodce) se nám podařilo utábořit. Našli jsme krásné místo na louce plné cvrčků, jejichž něžné cvrkání se soumrakem měnilo v řev. Ve 22.30 kolem projel vlak. Ve 23.00 projel vlak – Bléša mi tvrdí, že rozhodně poslední!!  Ve 23.05 jede vlak, a co je podstatné, vždy silně houká!! A to přímo za našimi stany………… do přicházejícího spánku …………mám pocit, že nikdy neusnu, cvrčci řvou, vlak řve, ale jinak je tu krásně, všude kolem les, žádné veřejné záchodky, čisto, voňavo. Všechno se začíná jevit optimističtější. Náčelnice byla těsně před spánkem poštípána bojovným mravencem. I po dvou dnech má na těle otisky jeho kusadel. Libuška sladce usíná se svým prvním klíštětem.

Ivuška nám vařila moooc dobré kaše :-)